Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 13., csütörtök

Egy csalamádé színorgiája

nincs sok mondanivaló... csak imádom ezeket a színeket.... recept klasszikus.... azért az egyik kép alatt /felett megtalálod...:D


egyszerűen eljött számomra a savanyúságok időszaka.. eddig a gyümölcsöké volt a főszerep.. de most jönnek a savanyák :) mert egyensúlyba kell kerülni :) 

a recept/összetevők kicsit lejjebb... :))

  ki "kellett" vinnem a zöldembe pózolni :DD

az ősrégi káposztagyalu csak az egyik ujjamat vette rövidebbre.. de én tehetek róla :) az összetevők amúgy 2 szeletelőn, és késsel szelve  kerültek a 30 literes fazékba... a zöld paradicsom, és a paprika nem szerette a káposzta gyalut.. így azokat késsel vagdaltam.. megjegyzem sikerült csodásan egyenletesre :) 






 sárgarépa julien kikandikál :)



2 kg káposzta 
2 kg uborka
1 kg v.hagyma
0,5 kg lila hagyma
2 kg zöld paradicsom
2 kg paprika
1 kg sárgarépa

15 dkg só
50dkg cukor ( én szeretem az édeset is érezni), van akinek 40 dkg elég lesz
3 dl ecet (20%)
borkén 1 ek,
és majd minden üveg aljára 5 szem egész feketebors
amelyik üveget pedig csípősre szeretném, abba majd az oldalára láthatóan beledugok 2-3 db chilit :) (lilát-zöldet- pirosat vagy sárgát)

van amikor egy napig hagyom állni, és simán beteszem az üvegekbe..mars a kamrába.. ha sietős a dolog, nincs állásidő csak pár óra...akkor a csali megy az üvegbe, és a keletkezet levet megmérem, felforralom és egyenletesen elosztom az üvegeken.. a többi lé magától kioldódik mire fogyasztásra kerül :D
összesen 10380 ml

1 db 1,5 literes, 6 db literes és 4 db 720 ml-es üveg lett belőle... tisztán 720-asból ez 15 üveg lenne,  s a leve maradéktalanul elfogyott volna.. így viszont maradt 2 liter isteni zöldséglevem, mert az üvegekbe a csalamádét szorosan raktam... de, amit eszembe sincs kiönteni ..... majd hozom.. csak program akart.. és a további zöldségezés a szögre lett akasztva :)



 készülnek a kalapkák.... baccus... tudtam, hogy befőttes gumit akartam venni, és azt felejtettem el megint!!!! na most veszem elő a plajbászt és írom a bevásárlandók listájára... Tartok egy cetlit a kamraszekrényem belső oldalán, amire felírom, hogy mi fogyott ki... akinek nincs esze, hát legyen notesze... ennyi!!  :D

2 megjegyzés:

  1. Kedves Kata!

    Még soha nem csináltam savanyúságot, úgyhogy lenne pár kérdésem. Ha hagyom állni a zöldségeket egy napig, akkor nem kell felforralni a levet? A borként hova teszem? Az egészre, vagy leszűrve a lébe? Miért kell megmérni a levet?
    Előre is köszi a segítséget!
    Üdv!
    Pamela

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Pamela, a borként én magam egyszerűen rászórom a többi hozzávalóval, só, stb a zöldségre.. ( levegővétellel vigyázni).. és átkeverni... a zöldek maguk fognak a só, és a többi hatására levet ereszteni.. a lére vonatkozóan..azért mérem meg, hogy tudjam, kb mennyi üvegbe kell belegyömöszölnöm a zöldségeket... :) tehetném lazábban is.. csak akkor lé nem jutna minden üvegbe... de ha túl szorosan rakom, akkor semmi lé nem jutna mellé.. szóval 1 üvegre megnézem, miután betömködtem az üvegbe a csalamádét.. kb mennyi levet vesz fel.. aztán megnézem hány üveget raktam meg zölddel.. kimaradó lé nem okoz gondot.. de így kiderül.. esetleg túl laza lenne, és akkor 1-2 üveget vissza lehet venni, a többi üvegre a tartalmát elosztani.. ez amolyan házi praktika :) .. szó sincs kötelező tevékenységről :))

      Törlés