Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. szeptember 1., szombat

Klasszikusok: Tökfőzelék, hirtelen sütött hússal :)

a mai kalandom a piaccal úgy kezdődött, hogy épp indultam volna szakadni kezdett az eső.. nem vagyok messze, az ernyőt nem ismerem, csak ha muszáj, de most nyár van, és nem muszáj (ugye szept. 21-ig tart a csillagászati nyár, ezt tudjuk.. vagy nem?).. na vártam, elállt, hétrét görnyedt a nap, a nagy sütés alatt... nekilódultam... egy csomó mindent lebeszéltem a kedvenc zöldségesemmel.. aztán beljebb mentem.. csirkecombok, zsenge tök, sajtok, hétvégére felvágott...krumpli, hagyma, alma, paprika, stb... a kosárba.. mondom itt hagyom egy pillanatra a cuccot... elfelejtettem megvenni valamit, ne cipeljem...futás ezerrel.. megveszem.. visszamegyek.. felkapom a kosarat, két szatyrot.. kilépek a piacról.. kaptam olyan égi áldást.. hogy csak na.. ami felül rám esett kifojt a strandpapucsomban... eláztam úgy rendesen, ahogy illik... még fehérneműt is moshattam volna közben.. hazaérek.. csak két perc.. felcipel, kipakol.... rájöttem, hogy .." sípszó".. két szatyor ott maradt.. a paprika meg az alma... úgy ahogy voltam még csepegve, visszamentem... móka, kacagás, ahogy illik.. mire.. putty.. jött a második zuhi... :D ... cupp.. cupp csattogott a papucsom.. ahogy , mint egy gyerek.. nevetve ugráltam a tócsákba... ááááááááá, nem néztek hülyének ernyő alatt bújkáló emberek.de kit érdekel.. jólesett :))

...aztán megszárad.. és valami normális dologba fog....

furcsa.. anyus csinálja így a tökfőzeléket, dinsztelve, habarva.. én meg eddig fordítva... dinsztelve, berántva... :) most gondoltam egyet, és követtem a szülői példát... :) a végeredmény szerintem azonos.. szóval így is, úgy is működik :DDD


annyira tetszett, ahogy a két kanál libazsíron ködöt vettet a hagyma.. mint valami varázsló- aki füstfelhőbe akar burkolódzni.. de eltűnni a szemem elől nem tudott.. lebukott ;-))
 a tököcske és a kapor még nyugalomban :D
 aztán ahogy a hagyma kigőzölte magát... belezúdítom a tököt, és kötegben a vastagabb kaporszálakat , egy kevés sót...:D egy kicsit összeesik...
 kapott egy kevés vizet, nem sokat, csak keveset.... hogy had bugyogjon.. egy pici ecet, és egy kis cukor kompenzálni.. amikor rotyog, beleszórtam az aprított igazán vékonyka kaporszálakat :)
 amíg a tök és kapor fő, elkészítem a habarást... egy kis doboz tejföl, egy púpos kk liszt, simára keverve, bele egy mk pirospaprika, meg egy kicsi lé a tököcske alól, csak hogy csurogni tudjon.....

 aztán belecsurgattam a tököcske levébe... és hagytam szépen sűrűre bugyogni...... amíg ez megtörténik, van időm a husival foglalkozni...
 2 ek zsiradékon, hirtelen megsütöttem a tartja jobb és bal oldalát... kapott, sót, borsot, egy kevés fűszert, és egy csipetnyi csípős paprikakrém kenést...
 falatokra vágva, hogy csak kanalazni, és nyelni kelljen, mint kacsa azt a bizonyos nokedlit.....
 ha tetszik, ha nem.. Isten tartsa meg jó szokásunkat.. kívánok Neked is jó étvágyakat :)
 a tökfőzelék legalább annyira megosztó. mint a spenót, vagy a sárgarépa főzelék...:) persze van , aki minden főzeléket kerül, van aki, mindet szereti :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése