Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 22., hétfő

Brokkolis pizza- gorgonzolával.. egy római vakáció szép emlékére.

Óh igen Róma... ott találkoztunk.. egy forró nyári délután, megfáradt turista.. valahol a Vittorio Emanuelle és a Tevere között félúton.. mélyben lent alattunk romok.. felette a nyüzsgő város.. a hőség, a csoda.. melyet már elménk nem nagyon tudott befogadni.. hát ideje megállni, és valami finomat falni, hogy frissüljön.. s a láb mozduljon tovább.. gyönyörködni....

hajnali pizza.... jól van csak 8-kor kezdtem neki.. hogy a fiúk a késői fekvés-kelés után forrón, frissen kapjanak "reggelit" ...napok óta kering a az óhaja -sóhaja kamaszomnak.. "brokkolis pizzát anya..." megágyaztam hát szépen a gyors pizzatésztára- Comcédasszony itt megint neked egy hála.. - egy kis házi paradicsomszósz, de csak kevés.. és egy kevés a tormamártásból.. ne nézz rám olyan nagy szemekkel, csodás ízvilág ez így reggel...
 aztán szépen felcsücsülnek a jó sós vízben ressre főzött brokkoli rózsák.. na persze és a gorgonzola...
így simultak össze, mint pár a puha paplan alatt..
 jól van, adom már a paplant.. mint pihe puha takarót.. hogy "meg ne fázzon"....
 a sajtot nem sajnáltam.. takaró gyanánt, de mégsem kell elsokallni.. hiszen az olasz pizza nem azért kap mohó magyarokhoz képest kevés feltétet, mert spórolnának, hanem mert az ízekre teszi a hangsúlyt, és nem a mennyiségre...
 na szóval.. betakarva....azt hinnénk itt a vége.. de mégsem... még frissen őrölt bors hullik az égből... és... na lapozz egyet bátran... 
ollóval bacon szeletkékkel kínáltam meg a tepsit.. mint rózsaszirmokkal... 3 szeletet vágtam fel csupán... a kevesebb több alapon... 
 ennyi épp elég.. szerintem kész a költemény... és most mehet a 180 fokra fűtött villanyos kemencémbe.. alulra.. hogy ropogjon a tészta, s a feltétek feltétlenül összeolvadjanak.-..
  20 perc vagy 25 ki tudja... ránézel, s meglátod...
 forrón még kéreti magát a szeletelésnél.. hajlik a falat... mint a szentnek, maga felé.. vissza a tepsibe...
 teszik e neked is a látvány..? bocsánat, de én szinte szerelmese vagyok...
színek és illatok kavalkádja... fene bánja, hogy a reggeli szinte ebéd lett.. bolond lyukban már csak így szokás.. ma nincs rohanás... nincs kapkodás.. így hát megadtuk a módját.. 

 kitálaltam a fiúknak .. reggelire jó lesz :) bár az olaszok meghalnak, ha a pizzára ketchupot kérnek.. micsoda vétek... de a házi ketchup itt elmegy..
 de csak egy kevés.. mert nem az ő.. hanem a brokkoli ízére vagyunk kíváncsiak.. olvadt édes krémes gorgonzola párral..

Isten tartsa meg jó szokását.. kívánok hát néked is jó étvágyakat....


korábban már mutattam, de inkább most leírom.. a pizzareceptjeim között szerepel a GYORS pizzatészta.. Comcédasszony módra :)

1 tepsihez:
25 dkg liszt,
2 dkg élesztő
1 1/2- 2 dl meleg víz
2 evőkanál olaj,
kicsi só..
fakanállal összekeverve
( kicsit erősebb galuskatészta állag)
 15 percig állni hagy, majd olajozott tepsimbe belesimogat olajos kézzel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése