Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. október 18., csütörtök

Rizike a tányéron tejszínköntösben csirkével és tésztával

Rizike egy szerelem, a vadon termő gombák közül is az egyik kedvencem.. a lila pereszke , és gyapjas tintagomba mellett... persze az édes sárga rókagombák, a herceg, a vargánya király mellett.. de udvarhölgyek ők mindenképp... :) örömcseppek, ahogyan én nevezem azokat a dolgokat, amik boldogságot okoznak szürke hétköznapokba, csak jelenlétükkel is.. igen olyan ez mint hosszú ideig a Kedvest várni, és átölelni... :)


tudom, hogy ha sérült nagyon csúnya penész zöld tud lenni, egyébként csodás a színe, az illata, zamata.. bocsánat nagyon elfogult vagyok Rizikével.. ezért tényleg kérem nézzétek el lelkesedésemet.. de olyan ez nekem, mint pici gyereknek a torta.. tágra zárt szemekkel csodáskodok rajta :) utolsó rizikét, amit ettem magam szedtem, még anyussal , amikor gombáztunk... azóta most .. így hát...
 beugrottak a vajba rizikék egy kevés hagymára... vigyázok hogy a hagyma íz rizike ízét el ne nyomja... a színe.. jaj azt a színt.. nincs az, ami így boldogít ( gombatéren!! .. mert azért van még ,a miért ennyire tudok lelkesedni...)
 vagy leteszem a gépet.. vagy leégetem az egészet.. így hát csak magam bámulom- és vigyorgok a gombák pirulására...
 na itt irulnak pirulnak.. ennyit még megengedtem magamnak.. persze .. gondolod, hogy most miért csodáskodok, hiszen ennél sokkal-sokkal gombább gombák vannak ( Róka, vargánya, lila pereszke.. és társaik..) DE mindig annak örülj, aki épp veled van.. ők nincsenek, de most RIZIKE VAN.. így nem bánkódom. és mielőtt kérdeznéd SZÁNDÉKOSAN nincs benne szalonna-szalonka.. mert MOST azt akartam, hogy a Rizike íz domináljon.. olvadjon a tejszínes falatokba... sima csiperkének ízt kell adni, hogy karakteres legyen, de neki?.. ó mily balga lennék.... dehogy "rontom" el.... ellenben van rajta só, meg frissen őrölt bors :)
ráugrott jó adagnyi csirkemell falatka, szokhattad már, bőrőstől jár az én fazekamba, lábasomba.. mert szeretem--ha netán vendégem volnál.. szólj előre, ha szeretnéd, hogy "meghámozzam" a madarat.. mert ha nem szólsz, én nem kérdezem.. s így jártál.. kapod azt is.. ;-) amikor a csirke már majdnem jó lett, megszórtam egy evőkanál liszttel, és összepirítottam...
 nekem van ám golyó formájú tejszínem is :))) !!! bal kézzel önt, jobbal libikókázik a fotóhoz... apám... ezt én sem gondoltam volna .... na jó szóval önts bele 2 dl tejszínt :)) de így ám.. máskülönben ízetlen lesz :D :D :D golyós tejszínt kell hozzá venni .. vagy elég csak begolyózni.. :D rossz poén lenne, hogy a gomba ment az agyamra :))))

még kap petrezselymet, és egy kis borsot... 
 tálaláskor egy kis piros hogy egyensúlyba hozzam ... :)
 szépen illatozik a tésztakupac tetején..
  látod azt a csodás kikandikáló gomba darabot.... ?...
 kamasz adag ...
 nincs benne sok.. de látod kandikálnak... :)
HALLOD-e Te is ?... "kukucs.. tejszínes köntösben, az a kis narancsos falat.. az én vagyok : RIZIKE" 
  tejszínes-gombás-csirke.. RIzIKÉBŐL :) tésztaágyon :)) hogy kényelmes legyen .. :P
hozzávalók
15 dkg rizike
1/2 fej közepes hagyma apróra vágva
40 dkg csirkemell kockázva
2 dl tejszín
1 csapot ek liszt
só, bors, petrezselyem

a köret szabadon választott :)

és itt hadd hangsúlyozzam, a gomba nem játék, nem bizalom kérdése, ha valaki nem szereti, sose erőltesd a fogyasztását.. de pláne nem vadon növő, szedett gombából... ! Javasolni csak akkor lehet, ha szakértő kéz szedte, látta!!! Mindig olvass utána, és megfelelő tudás nélkül sose nyúlj hozzá!!! Inkább sose egyél, mint egyszer pórul járj, hogy JÓ esetben egy kiadós gyomormosással úszd meg a dolgot!!! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése