Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2013. június 30., vasárnap

Fő az egészség stafétában : Gyümölcs is, saláta is.... édes és savanyú ...

...... mint már ismeretes lassan kitekeredett ízlésvilágom.. kiteljesedik a nyári gyümölcsökkel... számomra olyan ízek jöttek össze, mint két folyó ha találkozik.. s egymásba simulnak, de egy darabig még óvatosan keverednek, inkább csak érintkeznek.... s jól látszik , hogy az egyik sáros a másik kékebb... még tartózkodnak egymástól.. de minél tovább tart közös út.. a közös mederben... szépen fodrozódva egymásba vesznek... számomra nem idegen ízeket összeengedni a tányérban.. mások külön tálalják, vagy egymás mellé sem tennék... ma nem sokat varázsoltam a konyhában.. de most kedvem támadt, ahogy ránéztem néhány mosolygó barackra... Panda salátát kért.. s hogy mindenkinek igaza legyen, hát összehoztam.. s hogy legyen egy kis koronája.. megtetéztem néhány bundás rákfarokkal... de ha nem szereted a rákot, képzeld hogy csibefalat... azzal is pont olyan finom... de néha kell egy kis kényeztetés... mi pedig szeretjük :)
citromos- mustáros salátaágyon tálalt bundás rákok, vajon párolt ízes őszibarackkal...

,
kevés kapor megbújik a saláta közt is... frissen.. mennyei az íze..

1 púpos kávéskanál dijoni mustár, 1 fél citrom leve, 2 evőkanál olívaolaj, só, bors, és egy pici cukor (ízlésedre bízva).. kikavarva.... már lehet is megöntözni vele a tányérra halmozott vágott - tépett salátát szép selymes lett ha kikavarod, ami az elején még nem tűnik olyan gusztusosnak...mert biza a mustár a citromlében meg az olajban, hogy is mondjam.. elég "ízé"... 
 a rákok két perc alatt kisülnek.. nincsenek sokan.. szinte csak mutatóba.. de annak pont elég.. és pont jó...
 vajat olvasztok egy serpenyőben.. most nincs annyi ideje hogy megégjen, így nem kell hozzá olaj.. igaz nem is a legnagyobb lángra állítottam.. 
 ráhullajtom a darabolt barackokat.... borsozom és fahéjat szórok rá, módjával..
 a citrom másik feléből rácsalogatom a levet... ( mindig vannak citromok a hűtőmbe, akik elvesztették a kabátjukat..de ételkészítéskor ők pont ideálisak, én nem vagyok az az amerikai- meg főzőműsoros szakács, hogy most ezt vagy az nem kell tehát kidobáljuk.. nem dobáljuk ki... felhasználjuk- később)
 hagyom hogy egy kicsit felfortyogjon a vaj a citromlével.. s kicsaljon aromákat a barackokból...ecsetelhetném az illatot... de szerintem.. menni fog ez anélkül is... 
 majd egy evőkanálnyi mézet csurgatok rá... s hagyom hogy összeforrjon... s már zárom is el.. lehet kitálalni...

némely képelemzők- akiknek nem az étellel van kedvük foglalkozni.. igen jól látják, épp még nyakig maszatos a tűzhelyem.. szoktam tűzhelyet takarítani- sűrűn, de akit ez most  zavar, szívesen átadom neki a lehetőséget .. de csak a takarításra :)
 csak kiszökött a tányérra minden.. az én barackomat egy gondolatnyi chilivel is megpöttyintem... s bármit gondolnál, hogy juj.. ez meg már milyen.. kóstold meg... 
 citromos mustáros öntet ott kacsintgat..
 mosolygó barackok... illatoznak.. az én adagom kapott pár csepp chilit is.. hmmmmmmmmmmm..!
 hálás vagyok azért hogy megint az asztalunkra adott.. s így kívánok jó étvágyakat
citromos- mustáros salátaágyon tálalt bundás rákok, vajon párolt ízes őszibarackkal...

Hozzávalók: 8 db panírozott rákfarok 20 dkg
3 őszibarack
fél fej jégsaláta
1 citrom,mustár, só, bors, fahéj, méz, pici cukor.. 



meg találod a Facebook -on is :)


És mivel Muskátli Büfé megtisztelt a zöldségek egészséges mivoltának stafétájával.. így hát nem titok.. továbbadom....

a miértjére már megadta a választ.. valóban sportolóm miatt sok-sok zöldség van az asztalon.. no meg gyümölcs.. bárhol, bármikor... s igyekszem tényleg egészségesen étkezni.. persze kisebb nagyobb kilengésekkel.. :) de az is kell ha megkívánjuk.. remélem Ti is így látjátok :) Szóval a stafétát kaptam,.. s most a szabályokkal együtt tovább is adom...




A szabályok:
1. Ha megkaptad a felkérést, tölts fel egy olyan ételt a blogodra vagy honlapodra - a mozgalom logójával együtt - ami egészséges vagy a megszokottnál egészségesebb módon készítettél el.

2. Az egyetlen kikötés a recepttel kapcsolatban az, hogy megfeleljen a "Fő az egészség" mozgalom szempontjainak.

3. A recept mellett tanácsokat adhatsz egészséges elkészítési módokról vagy írhatsz alapanyagokról is.

4. A felkérést 2-3 bloggernek add tovább, akiket erről értesítesz kommentben vagy e-mail-ben.


a stafétát továbbadom:

Sarokkonyha számára... mert kedvelem a főztjüket... és közel állnak az én íz és gasztronómiáról alkotott világomhoz...

a Stafétát továbbadom:

Gasztropajti  számára, aki a hagyományos konyha híve.. a jóérzés szerint....

és  a Stafétát továbbítom


Mamilollo számára, hogy konyhai csetlés botlásait abba ne hagyja... !

vigyétek a képet- a szabályokat szeretettel :) 

2 megjegyzés:

  1. Szuper ez a saláta és gyönyörűek a képek! Én gyűjtöm a "Fő az egészség!" mozgalom receptjeit, fel is vettem a listára ezt is. :http://teller-cake.blogspot.hu/p/fo-az-egeszseg.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömömre szolgál, s zene füleimnek... :) köszönöm a kedvességed.. megtiszteltél!! Köszi mégegyszer :) Gyomros Kata

      Törlés