Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2013. július 1., hétfő

Almáspite muffin a la Gyomros Kata

.... a helyzet, hogy gyermekorom óta imádom az almáspitét.. de nem a tésztáját... valahogy nem kedvelem a pitetésztákat- de eleget emlegetem- lényeg az, hogy ha csinálok nagy- nagy ritkán, akkor almában úszik a tepsi, s elvész a tészta. , de inkább ebben a formában csinálom, és akkor nincs vita.. jöhet a kedvenc pite.. és tészta is minimalizálva... pici gyerekként - csak anyukám meg ne hallja.. a kutyusunk sokszor "kezet nyalt" a finom pitetésztáért, midőn én két tészta közül kifalatoztam a tölteléket ... de ki nem követett el ilyesfajta csínyeket  az alma érdekes módon amúgy, mint gyümölcs- nem a kedvencek közé tartozik, talán mert mindig van (?).. de a régi fahéjalmának ismeretes kihalóban lévő fajta, az szívemnek kedves.. de nagyn ritkán jutok már hozzá.. apró kicsiny almácskái, valami hihetetlen fahéjas aromákkal bírnak, hogy meseszép ízemlék... és a cseppnyi fán többet lógtam én, mint ahányan az almák voltak.. aztán egy szép napon ki kellett vágni.. azóta alig, alig jutok e zamatos almához... na de lassan ehetőre hűl.. hajoljunk közelebb a tányérhoz..



ugye ez már elég sok töltelék.. főképp mert csak hab van a tetején.. ott alul a kicsiny csíkocska jelzi, hogy alatta is van valami...

na de lássuk, hogyan is készül... nagyjából 5-10 perc munka van vele.. a többi a sütő dolga :) egy kis nassolnivalóba az pedig kényelmesen belefér :) 

a töltelék maga: 2 nagyobb alma héjával együtt reszelve, nagyobb lyukakon... aki finnyázik, vagy baja van vele, előbb hámozza meg... egy fél banán belekockázva kicsiny darabkákra, 2 kanál barnacukor, 1 csapott mokkáskanál fajéj, fél citrom leve s héja... összekever- semmi facsarás.. csak így van szükségünk rá...
engem nem zavar a héj, észre sem lehet venni a készben... 
 minden muffin forma aljába egy csapott teáskanál kekszmorzsa van szórva, arra pakoltam az almát... 9 muffin forma lett nekem ilyen módon tele.. alma mérettől függ, hogy hány darabot töltesz meg  :) nem kell a formát se megkenni, se vajazni, se morzsázni... leszámítva a kekszmorzsát amit az aljába szórtuk... elvben úgy emlékeztem, hogy azt is lefotóztam, de kiderült hogy mégsem.. na bumm. el lehet képzelni... igaz nem egy kúpban van az alján, kicsit szétrázogattam... hogy egyenletes legyen a kicsi formák alján...
 a tetejére egy mokkáskanál darált keksz megint, aztán egy kis darabka vaj ( az omlós tésztában is volna ugyebár, tehát ne spóroljuk ki belőle... ) .. bedugtam 180 fokra a sütőbe úgy 20 percre.. akkor jó, amikor már bugyog a széle.. ( ha kifacsarod, ezt ne várd... de mint mondtam, ne veszítsd el a levét, nem kell facsarni..ebben én azt szeretem, hogy az almalé megsziruposodik- és összeáll.. )
2 tojásfehérje 1 kevés porcukorral igen stabil habbá verve.. hab csak akkor kerül rá nálam, ha épp volt egyéb dolgokból kimaradó... tökéletesen jól el lehet így használni :) és egészségesebb is mint a tejszínhab.. a HULALA nagyon jó dolog- biztosra lehet vele menni, csak sajnos kevés benne a tejszín... és több a fixáló... ÉN nem kedvelem, de persze ez semmit nem jelent, hiszen én nem szeretnék örök életű habkölteményeket készíteni  :) 
közben a muffinok meg is sültek, bugyogtak is, gyorsan kikapjuk...
 ráhalmozzuk kanállal a habot, elosztjuk szépen..nekem jó volt csak így ad-hoc.. majd lesz aki cifrázza.... és visszataszajtjuk a sütőbe 5 percre, hogy a habunk is színt kapjon...
 kész is 
 már csak arra kell várni, hogy hűljenek.. ha levesszük őket a sütőlapról, akkor gyorsítható a folyamat.. ha már megsütöttem én sem szeretek ám a kóstolásra órákat várni :)

 mindannyian "megkapattak" ... picit hűltek, és mehetnek tálalni....
 megszórtam egyik felükön porcukorral, a másik felükön cappucino porral..
 a tojásfehérje süléskor..szeret összetapadni a formával- nem rásülni, csak összekapaszkodni.., azt elválasztom, és egy masszív villával alányúlok, akkor tökéletesen egyben kiemelhető a formából.. mivel őket nem lehet borogatni.. no meg a formából kifordítást sem javaslom, mert azért nem sok minden van a szirupos gyümölcszafton kívül ami összetartsa, de maga az alma egyáltalán nem ragad a formába.. ezért kell bugyogásig várni, az a forró gyümölcslé, az fogja formára igazítani :)
 felemás... ( zárójelben és csak titokban.. őkelmét még túl forrón kaptam ki a formából.. meg is akart indulni az alja..)
 egy kis cifra belefér.... 
 ha ízlik.. gyors.. csak töltelékes... nagyon illatos.. és nagyon almáspite ízű..  kívánom, hogy részed legyen benne, s jó étvágyakat 
 ugye ez már elég sok töltelék.. főképp mert csak hab van a tetején.. ott alul a kicsiny csíkocska jelzi, hogy alatta is van valami...

 kóstolnád-e.. ha ízlik.. bár illatát legyezem. tán odaér az is...

kb 10 muffinhoz:

2 nagyobb alma
1/2 nagy banán vagy 1 db kicsi
fahéj, barna cukor,
1/2 citrom leve, héja
egy kevés darált háztartási keksz
összesen kb 1-2 dkg vaj

porcukor megszórni 
5 perc munka, és 20+5 perc sütési idő :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése